25 de setembre 2024

20 preguntes a... Mar Aparicio

 

1.   Què llegeixes actualment? Els diaris digitals, els prospectes dels medicaments i els ingredients dels poc saliments processats que compro. No tinc cap llibre començat perquè, entre altres coses,estic escrivint una novel·la. Quan tinc un xic de temps estic massa cansada per gaudir de la lectura.

2.   Quins són els teus autors preferits? Manuel de Pedrolo, Agatha Christie, Pere Calders, Suzanne Collins, Mary Higgins Clark, uf, o paro o fem una llista llarga.

3.   Quin llibre et va marcar a la teva adolescència? Hi tornes de tant en tant? “El dia del strífids”, d’en John Wyndham.Va ser el primer llibre que vaig buscar expressament a la biblioteca. No el tenia a casa i no formava part de les obligades lectures de l’escola. Em va agradar molt.

4.   Hi ha algun llibre que t'hagués agradat escriure? Quan vull alguna cosa, ho acabo aconseguint. És tot el que diré.


5.   Si haguessis de triar un personatge de ficció d'algun llibre per asseure't a xerrar una estona, a qui triaries? Triaria a Hercule Poirot, un paio vanitós i intel·ligent. Caldria saber si ell voldria tenir una conversa amb mi.

6.   Com van ser els teus començaments a l'escriptura? De ben petita, a l’escola vaig guanyar algun premi i Jocs Florals. A casa també escrivia.

7.   Tens obra publicada sigui quin sigui el format? Tinc el llibre de relats “Realitats paral·leles” i molt aviat sortirà el “Realitat paral·leles II”.

8.   Vares triar editorial, autopublicació, xarxes? Per què? Em van triar a mi, podríem dir. Em van editar.

9.   En quin moment es considera que una persona és un escriptor? En el moment que escriu, però jo crec més en autors i autores, i artistes en general.

10.       Estàs treballant en algun projecte literari actualment? Sí, estic amb una novel·la sentimental. Va sorgir d’un repte amb unes companyes i un company. Mai havíem tocat el tema romàntic i ens n’estem sortint tan bé, que l’any que ve es publicaran cinc fascinants novel·les romàntiques en català.


11.       Tens una rutina per escriure quant a horari, lloc, ambient, etc.? Necessito no tenir distraccions. El silenci m’ajuda, però posar-me els auriculars amb música instrumental que creï l’ambient adequat segons què escric m’ajuda força.

12.       Quant temps dediques a escriure i/o a documentar-te per escriure? Documentar-se és feixuc i ocupa gran part del temps de creació. Escriure m’és fàcil, com també m’ho és il·lustrar.

13.       Quins són els teus gèneres o temàtiques preferits/des per llegir i/o per escriure? El misteri, el suspens, el thriller, el còmic, la novel·la històrica, la ciència-ficció, els contes…

14.       Quin va ser el punt d’inflexió o la inspiració per triar aquest gènere que escrius? La meva ment recargolada, curiosa, imaginativa, perversa.

15.       Quina part del procés literari és més complicada? La distribució i la venda. Ha, ha, ha. Idear i inventar m’és senzill.

16.       Com construeixes la trama, els personatges? Hi ha un esbós previ o escrius sobre la marxa? Hi ha una idea prèvia que després evoluciona i pot anar variant.

17.       Ets “investigador”? Alguna vegada has viatjat per obtenir dades concretes pel teu llibre? Ja m’agradaria!

18.       Creus que el contacte amb altres autors millora les teves habilitats d’escriptura? Per descomptat, sens dubte.

19.       Tria, tria: ordinador o llibreta? Ebook o llibre de tota la vida?Llibreta plena a vessar de notes, idees, paràgrafs sencers i anotacions de tota classe. Un llibre imprès sobre paper, amb una coberta atractiva i amb il·lustracions a l’interior.

20.       Per últim, qui ets quan no escrius? Una persona que no para, inquieta i creadora artística.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa aqui el teu comentari