06 d’octubre 2024

20 Preguntes a Loli García Romero

 1. Què llegeixes actualment?“Parlo Teo” de Pedro Rodriguez que és un assaig i un de poemes de la Josefina Pasqual “De l’arbre, una llum”.

2. Quins són els teus autors preferits? Les meves preferències són diverses i inconstants. Des de Cortázar, Antonio Gala, Isabel Allende, Martí i Pol, Galeano, Gloria Fuertes, Quim Monzó, Màxim Huertas... 3. Quin llibre et va marcar a la teva adolescència? Hi tornes de tant en tant? Van ser dos que recordi ara, però estic segura que van ser varis més, “Alícia en el país de las maravillas” de Lewis Carroll i “Ilusiones” de Richard Bach. A l’Alícia hi torno sempre
4. Hi ha algun llibre que t'hagués agradat escriure? “El dios de las cosas pequeñas” de Arundhati Roy. 5. Si haguessis de triar un personatge de ficció d'algun llibre per asseure't a xerrar una estona, a qui triaries? Xerraria tota la vida amb el Sombrerero del país de les maravelles 6. Com van ser els teus començaments a l'escriptura? No ho tinc gaire clar, als set anys escrivia els contes que volia llegir i en Martín Vigil em va ensenyar que jo podia fer poesia. 7. Tens obra publicada sigui quin sigui el format? No, només col·laboracions en els llibrets de les festes de la poesia d’algunes entitats, articles en el setmanari L’Hora Nova fa molts anys. 8. Vares triar editorial, autopublicació, xarxes? Per què? Com que no tinc obra publicada, no he triat res he, he, he 9. En quin moment es considera que una persona és un escriptor? Quan es pot viure de l'ofici d’escriure com de qualsevol altre! Jo crec que escriptor és una professió. 10. Estàs treballant en algun projecte literari actualment? Si projecte és escriure amb una finalitat determinada, potser no, però miro d’escriure i aprendre cada dia. 11. Tens una rutina per escriure quant a horari, lloc, ambient, etc.? No tinc rutina d’horaris, però m’agrada al matí i amb àries d’òpera de fons. Amb poc, molt poc volum. 12. Quant temps dediques a escriure i/o a documentar-te per escriure? Sense temps, depèn. 13. Quins són els teus gèneres o temàtiques preferits/des per llegir i/o per escriure? M’agraden els llibres que expliquen les coses des de dins. Tant si són novel·les, assaig o poemaris deixin veure els sentiments 14. Quin va ser el punt d’inflexió o la inspiració per triar aquest gènere que escrius? És una mica friqui, però llegint a Martín Vigil a dotze anys, vaig adonar-me que volia, que necessitava escriure poemes. 15. Quina part del procés literari és més complicada? Per a mi, el difícil és la gestació del poema. Mentre es va formant dins teu. Quan encara no té paraules. 16. Com construeixes la trama, els personatges? Hi ha un esbós previ o escrius sobre la marxa? He escrit uns quants contes curts i els personatges han pres vida pròpia a mesura que les paraules flueixen. 17. Ets “investigador”? Alguna vegada has viatjat per obtenir dades concretes pel teu llibre? No viatjant, però sí que busco la informació de primera mà, sempre que puc. 18. Creus que el contacte amb altres autors millora les teves habilitats d’escriptura? Per descomptat, altres autors, altres artistes, altres persones. 19. Tria, tria: ordinador o llibreta? Ebook o llibre de tota la vida? Tot. Aprofito els avenços si fan la vida més fàcil. 20. Per últim, qui ets quan no escrius? Encara no ho sé. Potser algun dia descobriré qui soc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa aqui el teu comentari