30 de juliol 2023

Presentació "El fantasma del llumí"

 Divendres 28 a la Biblioteca de Figueres va tenir lloc la presentació del llibre "El fantasma del llumí", conte escrit per la nostra companya Anabel Gardell amb il·lustracions d'Anna Grimal.

En un moment important com aquest,  l'Anabel va estar acompanyada per l'alcalde de Figueres,  Jordi Masquef i per l'editora del llibre, Anna Giménez. Podeu veure el reportatge de Tramuntana TV AQUI

La lectura del conte per part de l'autora va acabar d'arrodonir un acte tan bonic com emotiu i pensem que ningú més que ella ens pot explicar què ha significat,  així que ens permetem copiar el seu comentari i compartir-lo amb vosaltres:                                                                                        

"A vegades, cal deixar reposar les coses perquè surtin a la llum en el moment idoni. Això és el que ha passat amb El fantasma del llumí. Un conte que vaig escriure el 2013, però que no sabia què fer amb ell. Any rere any, quan s’apropava la data de l’aniversari dels incendis, em recordava que tenia una història per explicar, però no arribava a fer el pas endavant per vergonya. De tant en tant, obria el calaix, revisava l’obra, la millorava i tornava a tancar el calaix.

La primavera del 2022, mirant la lleixa de contes que tinc a casa, em vaig animar a mi mateixa. Com a mínim, volia tenir un manuscrit a casa amb una coberta il·lustrada. Així va ser com vaig passar l’encàrrec a l’Anna Grimal i em vaig apropar a la copisteria a imprimir cinc exemplars. Amb aquella maqueta en paper i a les portes del desè aniversari dels incendis, em vaig atrevir a proposar una lectura en públic a Capmany i l’ajuntament em va acollir amb els braços oberts. El dia va arribar, amb un públic molt especial, perquè gairebé tothom, menys la mainada, havia viscut els incendis de prop. Vam fer un debat final entre els assistents i amb intervencions del bomber Pep Mestre, l’alcalde i altres regidors. Gràcies a la bona acollida d’aquell dia, vaig fer el següent pas: intentar publicar l’obra. I aquest desig, per fi, s’ha fet realitat.

 Gràcies a l’editorial Edita.cat, als mecenes, família i amics que han confiat en la meva obra. Gràcies als mitjans que s'han fet ressó. I gràcies al públic, a l’editora i la responsable de comunicació, als companys de Creàlit, a l’alcalde Jordi Masquef, l’alcalde Joan Fuentes i l’alcaldessa Míriam Lanero per acompanyar-me en la primera presentació oficial a la Biblioteca Fages de Climent de Figueres, la meva biblioteca.

El fantasma del llumí té molt camí per recórrer, així que estigueu atents, perquè aviat anunciarem més presentacions."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa aqui el teu comentari